Det har varit semester på bloggfronten, det är länge sedan det skrevs något inlägg här.  Den här bloggsidan startades för drygt två år sedan, eftersom den haft en koppling till Furulundsskolan har jag beslutat att så småning om avsluta den här bloggen. Under sommaren har jag filat på en ny blogg som förhoppningsvis kommer att vara klar att läggas ut inom kort. Fram till att den nya bloggen är klar kan det dyka upp ett och annat inlägg här.

Att börja en ny tjänst är alltid spännande. De första dagarna har i vanlig ordning handlat en hel del om att få tillgång till olika datasystem. Det finns sådant som är nytt och bättre än det jag är van vid sedan tidigare men också sådant som är mindre bra. I fredags fick jag mitt tredje användarnamn… tidigare har jag klarat mig med ett och samma. Det visar sig om mina protester lönar sig.

Sedan en vecka tillbaka är förskoleavdelningar och fritids igång efter semesterstängningen. Härligt att börja lära känna alla barn och roligt att möta arbetssugna barnskötare, förskollärare och fritidspedagoger. I fredags började några av lärarna arbeta efter sina semestrar. På måndag är det dags för gemensam uppstart (Björkö skola och Ekenässjöns skola), det skall bli roligt att möta mina nya medarbetare! Nu väntar en intensiv vecka innan vi firar skolstarten tillsammans med eleverna den 22:a augusti.

Det är alltid något speciell med ett nytt skolår, i år tar vi en rejäl avstamp i ny skollag och en ny läroplan!