Vecka 40 går mot sitt slut, vi har kommit in i oktober och med en känsla av att tiden rusat fram bläddrar jag bakåt i kalendern. Det är inte konstigt att tiden gått fort. Det har gått 36 arbetsdagar sedan våra elever började, i kalendern är det en av de här dagarna som inte är fulltecknad.

Här krävs en analys! Är det verkligen nödvändiga möten?

Jag granskar kalendern med kritiska ögon men hittar faktiskt inget inbokat möte som inte haft med våra elever att göra på ett eller annat sätt. Det är faktiskt lite frestande att räkna efter hur många personer jag mött under de här dagarna.

De senaste veckorna har jag till exempel haft förmånen att sitta ner för enskilda samtal med ett 30-tal lärare.  30 timmars samtal om pedagogiska frågor, vilken inspirationskälla.

Men, jag är inte riktigt nöjd med att jag inte avsatt tid för att uppfylla mitt mål att en gång per vecka presentera vad som är på gång på vår skola…