Det händer att jag ibland känner ett litet sting av avund, tänk så mycket lättare det är att ta del av intressanta föreläsningar och seminarier om man arbetar nära en storstad. Det finns mycket som går att ta del av via internet (vilket är fantastiskt) men det är inte riktigt samma sak som att delta på plats. Man missar mötet med andra människor.

Jag läser ett inlägg  om internetanvändande i skolan (länk) på Kristina Alexanderssons blogg. Inlägget avslutas med en frestande inbjudan:

Vilken roll har internet i skolan? Vilken roll kan internet ha i skolan, vilken roll spelar internet i ungdomars vardag? Finns det beröringspunkter? De är några av de frågor som vi kommer att belysa på seminariet den 25 oktober. Kom du också och delta i samtalet, det är kostnadsfritt, så anmäl dig här, senast den 18 okt

Det är ett erbjudande som jag hade nappat på om det inte varit för avståndet.

Hur vi använder internet i undervisningen är en viktig fråga, någonting att arbeta aktivt med. För oss som har våra arbetsplatser på landsbygden finns också mycket att göra när det gäller utnyttjandet av internet för kompetensutveckling.

Jag fortsätter att fundera kring detta! Men jag hade gärna varit på plats när det är seminarium den 28:e…