Jag uppskattar bloggformen som forum, det ger en fantastik möjlighet att få del av andras kunskap, tankar och erfarenheter. Skoldebatten blir lätt att följa, jag kan utnyttja andra bloggares länkar för att få del av det som är aktuellt i olika forum. Det är ett energieffektivt sätt, jag sparar tid.  Bloggarna är tillgängliga när det passar mig och det är så enkelt att att via länkar och sökmotorer utforska ett ämne som väcker intresse.

För en tid sedan upptäckte jag en ny intressant bloggare, Mats Öhlin som jag ser fram emot att följa. Mats Öhlin är skolchef i Haninge kommun, en kommun som haft en positiv utveckling när det gäller resultaten i skolan. Här finns mycket att lära! Ett utmärkt sällskap till söndagens morgonkaffe.

Flera av inläggen berör sådant som är aktuellt på vår skola, till exempel

  • skolans resultat
  • uppföljning av elevernas kunskaper
  • undervisningen
  • kunskapsbegreppet
  • individualisering