Skam den som ger sig! För ett halvår sedan kämpade jag tappert för att lyckas med bedriften att åstadkomma inbäddade filmer här på bloggen. Med en envis tanke om att ”pröva olika alternativ – ett bör till slut fungera” kastade jag bort alltför många timmar på att lösa detta. Telefonkontakt med familjens bloggexpert hjälpte inte alls, frustrerad och irriterad (det borde ju gå!) insåg jag att det var läge att ge upp.

Sedan de här desperata försöken har jag nöjt mig med att länka till de klipp jag velat dela med mig av. Men ikväll var det läge att ta itu med bloggmognaden, det borde ju gå! Det är inte så dumt med beslutsamhet (envishet?) här kommer mitt första lyckade resultat:

Internet är en otrolig tillgång, tänk så mycket det finns att lära! Jag tackar Anne-Marie för tipset om denne TED-talare och jag rekomenderar den nyfikne att besöka TEDs hemsida.