Det har varit en härlig vårdag med en antydan till värme i luften. Jämfört med inomhustemperaturen kändes det i och för sig riktigt varm. En pump hade slagit ifrån någon gång under helgen så det var 15 kyliga grader inne i förskole- och expeditionsbyggnaden när vi kom till jobbet. Det var trots allt värst för de minsta barnen (1-5 år), som tur var bjöds det på mer värme utomhus.

På rasterna har skolgården varit full av lekande barn och högar med jackor och tröjor. Det har varit fullt med vårglada barn i varenda buske, ja det är faktiskt där man kan hitta dem på vår skolgård. De gamla buskagen är perfekta kojor, i en av buskarna hittade jag fyra killar som satt hopkrupna på varsin gren. På eftermiddagen fick jag låna ett hopprep av fritidsbarnen, det gick sådär. Efter 20 hopp trasslade jag in mig, behöver nog träna lite mer…

Ikväll har jag varit på konsert, ja egentligen två konserter. Först ut var fåglarnas otroliga kvitter som avtog i takt med att ljuset försvann. När fåglarna tystnade tog grodorna över, tänk att så små djur kan låta så mycket.

Visst blir man glad av våren, det spritter till lite extra!