Jag hittade ett inlägg hos Anne-Marie Körling ”FantasiCV till Kiwiskola!”.

Jag delar visionen om lärande  och skolan utan tak och med öppna fönster. Inlägget avslutas med 

”…vem som blir rektor för skolan? Inte blir det jag. Jag vill stå mitt i klassrummet”

För några år sedan sade jag själv något liknande…

Jag är glad att jag prövade på rektorsrollen, jag är också glad att det inte finns så mycket utrymme för att sakna lärarrollen. Visst är det så att det klickar  till i lärarsjälen när jag besöker en lektion. Att arbeta som rektor är ansvarsfullt (ibland ansvarstyngt), många gånger svårt men det är otroligt inspirerande. Allt blir inte perfekt, men syftet är alltid det bästa och varje dag är fylld av lärande.

Jag kommer att tänka på Randy Pauschs föreläsning ”The last lecture” där egna och andras drömmar är en del. Jag har lyssnat till föreläsningen några gånger och jag har läst den i bokform. Här finns inspiration och kloka tankar!